Aftellen!

26 mei 2015 - Willemstad, Nederlandse Antillen

Bon tardi dushi's!

toen ik de vorige blog had gepost, ging ik naar de appie met Myron. Stond ik in de appie, kon ik niet pinnen, er stond dat ik contact op moest nemen met de bank. Toen ik eindelijk contact had met de bank, bleek dat mijn pas geblokkeerd was. Er zijn de dag ervoor op verschillende plekken passen geskimd, daardoor was die van mij uit voorzorg geblokkeerd. Ik was wel blij dat ik niet geskimd was, maar ik had nog maar 13 gulden op zak en ik wilde juist die dag pinnen! Dus klein probleempje. Gelukkig kon ik geld lenen van huisgenootjes en via de identificatiecode op de app, kon ik geld overmaken naar m'n familie, die dan geld overmaakten naar een huisgenootje. Ik was niet de enige, nadat ABN de passen hadden geblokkeerd, volgden rabo en ing ook snel. Ik schreef in mijn vorige blog dat ik weer helemaal opgeladen was, maar dit was echt een domper! Ben er een paar dagen chagrijnig van geweest. Ik heb nog wel een heerlijke dag bij Lennert en de kinderen gehad, super leuk!!

De volgende dag zijn we met een paar huisgenootjes lekker naar het strand geweest, strand Jeremi. Een klein, lokaal strandje wat redelijk rustig is! Heerlijk. Daarna begon de gewone werkweek weer. Warrior, het paard waar ik op rijd, heeft last van een blessure en daardoor rijd ik pas volgende week weer op Warrior. Toen ik op maandag thuis kwam, haalde een vrij huisgenootje me toch over om naar het strand te gaan, normaal ga ik doordeweeks als ik thuis kom lekker serie kijken of lezen, maar nu een dagje strand. Dat was een goed idee want toen zagen we de reuzenrog die nu al een paar weken rondom Curaçao zwemt. Dit was echt heel gaaf, ook omdat hij best wel dichtbij kwam!

Op woensdag gingen we naar Cabana en dankzij de shotjes van Rohied was het de eerste avond waarop ik echt een keer had gedronken. Heerlijk avondje! Op de vrijdag hadden we een patiofeestje van Eva, deze avond was ook erg gezellig en we zijn nog leuk wezen stappen! Dit was voor mij die week wel weer genoeg en ben de rest van het weekend niet uit geweest.

Op donderdag ging ik bij Fleur en Laura eten, een gezellig meidenavondje en heb heerlijk pastapesto gemaakt. :) Een grote hit bij iedereen! Dit was het laatste avondje van mij en Laura en het was erg gezellig! Ik had ook geregeld dat ik de dag erna vrij was dus had 3 dagen weekend. Op zaterdag gingen Myron en ik heerlijk naar St Tropez, dat is een beetje onze routine geworden. Heerlijk in het weekend een dagje zwembad (met heeeerlijke ligbedjes!) en een dagje strand. Fijne afwisseling. Op zondag gingen we eerst naar een strand in het luxe woonresort Blue Bay, daarna gingen we eten bij de nicht van de vader van Myron. Wat een heerlijke zondag! Het was supergezellig met z'n vieren en we hebben heerlijk gegeten. We mochten zelfs de was komen brengen, wat we later die week dan ook hebben gedaan en weer een gezellige middag hebben gehad! De was stond een paar dagen later klaar, écht een keer schoon en zelfs opgevouwen! Zo fijn.

Op de dinsdag daarna gingen Fleur en ik heerlijk naar de Dutch Cheesery, ik heb een heerlijke zalmpasta gehad! Een gezellig avondje. Op vrijdag was het dan zo ver, het afscheid van Laura. Als verrassing ben ik ook naar het vliegveld gereden om Laura uit te zwaaien! Super gek om nu alweer afscheid te nemen.
Samen met Myron 's avonds een heerlijk daghapje gehad. :) Daarna was het weer tijd voor een feestje, dit keer was het Full Moon party op Kokomo. Op zich een leuk feestje, maar Myron en ik waren moe, en de muziek vonden we te eentonig, veel trance. Lekker op tijd naar huis gegaan. Op zaterdag was het weer tijd voor St Tropez en aan het einde van de middag kwam er een jongen naar ons toe. Een Belgische jongen, Bert, die stage liep in Suriname en voor 6 dagen naar Curaçao was gekomen. Hij wilde weten wat voor feestjes er waren enz. Uiteindelijk hebben we hem uitgenodigd om samen met ons naar Zanzibar te rijden. Hij blij want hij moest anders helemaal alleen en taxi's kosten hier best veel! Toen we thuiskwamen om te eten, had een huisgenootje Lion Fish geschoten en hebben we dit opgegeten. Wat een heerlijke vis! 's Avonds dus met z'n allen naar Zanzibar gegaan, inclusief Bert. Het was wel salsa-avond, dus we hadden wel eentonige muziek, maar wel een gezellige avond gehad. Op zondag hebben Arlena, Daan, Eva en ik een heerlijke daghap gehad bij de Buren en daarna gingen we naar Wet & Wild, wederom met Bert en nu ook met een Frans meisje Maya. Leuke avond! Het fijne was ook dat ik alle drie de dagen bob was, dus de werkweek beginnen was niet zo moeilijk haha.

Op woensdag heb ik samen met Fleur 'Keshi Yena' gehad, een typisch Curaçaos gerecht, waarbij je een soort van ovengerecht hebt van kip in kaas. Een leuke en lekkere avond! Op vrijdag ben ik met Myron mee geweest naar de dokter en toen moest ze bloed laten prikken. Iedereen die mij een beetje kent, weet dat ik én niet tegen bloed kan én niet tegen naalden. Nou woehoe wat een feest haha. Het viel gelukkig erg mee! De naald zat er zo in en ook het bloed afnemen ging heel goed. Ik ben echt trots op mezelf want ik heb er gewoon naar gekeken! Elke keer weer een grens verleggen hier.. Toch voelde ik me zelf ook niet zo lekker dit weekend. Ik ben zondag nog wel met m'n huisgenootjes naar het strand geweest, het was de laatste keer dat iedereen compleet was. Vrijdag gaan de eerste weer naar Nederland! We hebben dus nog lekker gebarbecued en gechillt.
Gisteren ben ik bij Lennert geweest om bezig te zijn met een stage zoeken. Hier ben ik nu al even mee bezig maar het vordert nog niet echt (voornamelijk ook omdat ik zulke slechte wifi heb). Gister ben ik lekker opgeschoten!
Ik heb daarna groentelasagne gemaakt voor Lennert en de kinderen en het was even spannend, maar ze vonden het super lekker! Toen ze naar bed gingen vroegen ze wanneer ik het weer kwam maken haha, super lief!!

En toen was het dinsdag 26 mei... Ik heb al weer veel meegemaakt afgelopen paar weken, maar het moment waar ik naar uit keek is dan nu echt gekomen.. John komt vanavond aan in Curaçao om hier twee weken te blijven! Ik heb vrijwel vakantie van werk en we kunnen dus echt genieten. :) Hij is er nog op zaterdag 6 juni, dan hebben we ons 6-jarig jubileum dus dat is superleuk!! Ik heb er heel veel zin in en over twee weken krijgen jullie dus weer een update. :)

Weer heel erg bedankt dat jullie dit lange verhaal hebt gelezen en voor alle leuke reacties die ik krijg!