Nog meer bezoek! (Part 2)

22 juni 2015 - Willemstad, Nederlandse Antillen

Daarna begon het normale leven weer, ik moest weer werken! Het begon meteen goed, één van de cliënten was jarig dus we hadden een feestje op de hoofdvestiging! Eerst even snel alles gedaan en daarna naar het feestje. Super leuk om ze allemaal te zien dansen en iedereen deed mee. Heerlijk geluncht en daarna even een chilldagje gehad thuis. 's avonds met z'n allen uit eten geweest want er gingen 3 huisgenootjes weg en één daarvan was jarig.. 's avonds was er een feestje op de patio! De volgende ochtend weer paardgereden, het gaat steeds beter. :) Warrior luistert steeds beter naar me en ik krijg er steeds meer vertrouwen in. |
's Middags gingen we weer naar Hato om de 3 huisgenootjes uit te zwaaien.  Ondertussen kwam ook de zus van één van de huisgenootjes aan, dus het was een drukke boel!
's Avonds samen een hapje gegeten en daarna een rustige avond.

Op zaterdag was het dan zo ver! Myrons moeder en tante kwamen aan voor een weekje! Myron en ik gingen dus alweer naar Hato om ze op te halen. Ze zaten in Hotel Scharloo, een mooi hotel in Punda. Je bent binnen 3 minuten bij de pontjesbrug dus heerlijk dichtbij. :) We zijn lekker uit eten geweest bij De Buren, maar de dames waren best moe van een drukke reis dus we gingen op tijd naar huis. Myron, Fleur en ik zijn nog gezellig naar Zanzibar geweest samen met Humphrey en Jean! De volgende ochtend gingen we op tijd ontbijten bij Wilhelmina's. We zijn daarna op tijd naar Cas Abou gegaan en hebben een heerlijke stranddag gehad. Daarna nog even een snelle duik genomen in het zwembad van het hotel. 'S Avonds een hapje gegeten bij een Italiaans restaurant, Il Forno. Heerlijk gegeten en lekker zitten natafelen!

De volgende ochtend kwam ik op werk en kreeg ik slecht nieuws.. Eén van de konijnen die apart stonden onder de palapa, was doodgemaakt door de buren van de honden. Ze hebben het hok opengebroken en hebben toen het konijntje doodgemaakt. Dit konijn had een jong van 2 weken oud dus dat was echt erg. :(
's middags had ik gelukkig een leuke middag, Wilma (de moeder van Fleur) is op bezoek en had mij uitgenodigd voor een dagje in het appartement (met zwembad yess)! Super gezellig, vooral omdat ik Wilma al erg lang ken en zij dus vrij veel weet van mij en de familie. :) Fijn om even iets vertrouwds om je heen te hebben. Hebben met z'n drietjes heerlijk gegeten en Fleur en ik zijn super verwend door Wilma, echt lief!

Op woensdag had ik een sollicitatiegesprek voor stage! Het was even lastig op zo'n afstand, maar het is gelukt! Ik ben aangenomen bij de Praktijk voor Leren en Gedrag in Deventer!! Dus dat maakte mijn dag helemaal!
Daarna ging ik met Myron en de twee Miekes (zowel haar moeder als haar tante heten Mieke haha) naar de struisvogelfarm! Eerst reden we langs de aloë vera plantage, dat was leuk om even te zien maar gingen vrij snel weg. Daarna nog even gekeken bij de chichis, echte Curaçaose beeldjes van vrouwen met grote borsten en grote konten.  Daarna was het zo ver! De struisvogeltour.. Super leuk om een keer te doen! Je gaat langs struisvogels van klein naar groot en de chauffeur vertelt allerlei leuke feitjes. Ik heb zelfs de struisvogels gevoerd! Daarna hebben we heerlijk geluncht.. Je kon struisvogel eten maar daar had ik niet zoveel zin in. We gingen daarna naar de stage van Myron! Zij loopt stage bij een naschoolse opvang voor de kinderen in één van de armoedigste wijken van Curacao. Dit allemaal in de achtertuin van 'Tante Emma'. Een super lieve vrouw. Het was best gek om al die kinderen te zien. Veel van hun hebben verkeerd aangeleerd gedrag. Zo zag ik meerdere kinderen elkaar schoppen of wurgen, 'als spelletje'. Zij zien niet dat dit verkeerd is. We hadden lekker snoepjes voor ze meegenomen en ze waren er super blij mee. Op een gegeven moment kregen we van iedereen een knuffel, zo lief! Daarna was het tijd voor een duik in het zwembad en een lekker hapje eten!
De volgende dag heb ik een korte dag gewerkt, we gingen met z'n viertjes naar het slavenmuseum en de stad in. Het slavenmuseum was zeer interessant! Echt heel erg wat er gebeurde met de slavenhandel..
Mijn oma was die dag jarig dus heb ook nog even met haar geskyped! Vond ze heel leuk en ik ook! Daarna lekker uit eten geweest. :)
Op vrijdag weer slecht nieuws.. Dit keer was de hond van de buren het omheinde verblijf in gekomen en heeft de moeder en de 3 jongen (die net oud genoeg waren om weg te mogen) gedood. Dit vond ik echt super erg want die 3 konijntjes waren echt mijn schatjes.. Ze herkenden mij en kwamen altijd naar me toe, even snuffelen enzo.. Dus toen hebben we de politie maar gebeld.. Daarna gingen Leonie en ik even kijken bij haar nieuwe huisje en lunchen op de hoofdvestiging vanwege vadersdag! Gibi en Irving werden lekker in het zonnetje gezet en kregen zelfs een massage en pedicure! 's Avonds zijn we met z'n allen uit eten geweest. :)

En toen was het alweer zaterdag! Het was de laatste dag van Myrons moeder en tante, dus we gingen gezellig samen ontbijten. En wat een ontbijt zeg! We hadden verschillende soorten broodjes, beleg, fruit en zelfs ei met bacon & american pancakes!! Super lekker!  Daarna zijn Myron en ik nog even weggesneakt omdat ik nog even een cadeautje wilde halen voor de leuke week! Had voor beide een omslagdoek met Curaçao erop en dat vonden ze erg leuk!
We gingen ze daarna wegbrengen naar het vliegveld.. Onze huisgenootjes vlogen ook, maar dan veel later.. Dus van 12 uur tot 5 uur op het vliegveld gezeten.. Myron en ik hebben samen lekker gekookt en daarna kon ik weer naar Hato! Dit keer om Fleur en Wilma op te halen die naar Aruba en Bonaire waren! Al met al gister dus veel tijd doorgebracht op het vliegveld.

En nu schrijf ik dit in een heeeerlijk zonnetje! Vanochtend eindelijk kunnen uitslapen en nu zijn Myron en ik lekker bij Saint Tropez. :) Het besef is er wel even dat ik over precies 6 weken weer op Nederlandse bodem sta.. Om heel eerlijk te zijn, voor mij hoeft het nog niet!!  Het lijkt me wel lekker om weer thuis te zijn, maar voor mijn gevoel ben ik hier nog niet klaar.. Ik ben echt verliefd geworden op Curaçao.. Op 3 juli gaat Myron naar huis, dus we gaan nu nog 2 weken volop genieten en leuke dingen doen! En daarna is het nog een maandje.. Ik wil er nog niet aan denken!

Heel erg bedankt voor het lezen van deze wel erg lange blog!
Ayo dushi! xxx

1. Oma:
    22 juni 2015
    Dank je wel dat je ons even weer hebt bijgepraat over het doen en laten van je. liefs
  2. Aline:
    22 juni 2015
    Je beleeft een hoop! Echt leuk om het te lezen en te horen dat je je prima vermaakt :)