Daar is hij dan! (Part 1)

22 juni 2015 - Willemstad, Nederlandse Antillen

Eerst deze lezen en daarna m'n laatste blog!

Bon siman dushis!

Eindelijk was het dan zo ver.. Na een zenuwslopende dag wachten, stond ik samen met Fleur op het vliegveld om John op te wachten! 3 kwartier nadat hij geland was, kwam hij dan eindelijk door de deur lopen.. Zo'n apart gevoel is dat zeg! John kon niet meer wachten en we knuffelden elkaar zo onhandig over het hek heen, maar het was zo fijn!! Het was aan de ene kant alsof ik helemaal niet weg was geweest en aan de andere kant was het zo lang geleden dat we elkaar hadden gezien en voelde het wel apart om weer te knuffelen. Fleur heeft ons thuis afgezet en toen heb ik John meteen mijn kamer en de straat laten zien. Hij had nog wel een beetje honger, dus hebben we bij café Old Dutch even wat gegeten. Zat vlakbij dus super handig. Na het eten waren we beide moe, dus na even gedoucht te hebben en nog gezellig gekletst, gingen we samen slapen! Zo gek en ook zo warm pffff! Ik heb een redelijk kamertje voor als ik in mijn eentje ben, maar toen John en ik samen op matrassen sliepen op de grond, was dat wel even wennen..

De volgende ochtend was mijn stuiterballetje supervroeg wakker en maakte mij om 8 uur wakker met de vraag hoe laat we naar het strand gingen haha. Ik zit al helemaal in de Caribische flow, maar John nog niet.. Dus, na even wakker worden, hebben we ons klaargemaakt en gingen we eerst lekkere dingen halen bij de appie en daarna naar mambo beach! Dit is een heel mooi aangelegd strand, met heel veel winkeltjes en eettentjes. We hebben heerlijk gezwommen en op het strand gelegen en heerlijke drankjes gehad op het strand! Een icecappuccino of een biertje is nooit verkeerd. 's Avonds zijn we heerlijk naar De Buren geweest, een lekker hapje eten. Op woensdag is het Cabana-avond, dus daar gingen we ook even heen. Toen we er waren, was er bijna niemand vanuit de Nieuwestraat en we waren best moe (John had wel een beetje last van een jetlag) dus we zijn op tijd naar huis gegaan.

De volgende ochtend moest ik werken, ik had twee weken vrij maar op donderdagochtend is Leonie altijd vrij dus ik werkte dan even kort om alle dieren te verzorgen en de jongens te begeleiden. Na werk gingen we eventjes Punda in en voor de rest hadden we echt een chilldagje. Om 5 uur was het namelijk ook tijd voor het happy hour van Scuba Lodge! Daarna hadden we een barbecue bij Scuba, het echte afscheidsetentje.. Bijna iedereen was er, want dit was de laatste keer dat we met z'n allen waren! Na Scuba gingen we nog even door op de patio en iedereen was best wel aangeschoten haha. Het was een gezellige avond!
De volgende dag gingen we afscheid nemen van Suzan en Demi.. Het was best wel zwaar en de emoties liepen best hoog op! Het is toch een besef dat vanaf nu alleen maar mensen weggaan en dat jouw tijd er ook bijna op zit.. Daarna kwamen de moeder en broer van Eva dus al met al waren we best een tijdje op het vliegveld Hato! Ik had daarna zo'n behoefte aan om bij John te zijn (die was thuis gebleven) dus besloten Myron en ik om naar huis te rijden i.p.v. een happy hour te pakken. Daarna hebben we toch een happy hour gepakt bij De Buren, heerlijke smoothies voor maar 5 gulden! Na deze drankjes gingen we bij Wihelmina's eten, die hebben op vrijdag altijd een visgerecht als daghapje met die dag een vispotje! Heerlijk gegeten en daarna hebben we een gezellige avond op de patio gehad.
Op zaterdag gingen Myron en ik John kennis laten maken met ons zaterdagritueel, namelijk een dagje Saint Tropez.. We hebben een heerlijke dag gehad en zelfs John kon op een gegeven moment even lekker stil zitten en genieten van de rust. :) 's avonds weer lekker een daghapje gegeten en daarna was het tijd voor Zanzibar! Dat vind ik het leukste stapavond van de week. John vond het eerst niet zo leuk maar na een paar biertjes ging hij dan ook dansen.
Op zondag zijn we met wat huisgenootjes naar het strand Cas Abou gegaan! Een heel mooi populair strand, hier hebben we heerlijk gezwommen, ondanks de wat ruige zee.. Daarna was het pincho-avond bij De Buren, dus gingen we hier heen. Arlena's vriend Koen was ook gearriveerd dus we zijn gezellig met z'n viertjes uit eten geweest. Daarna zijn we naar wet&wild geweest, het was erg gezellig, alleen de volgende dag moesten we vroeg op dus zijn niet al te laat weggegaan.

Op maandag was het dan zo ver! John ging kijken bij mijn werk.. Hij vond het super leuk en mijn cliënten keken hun ogen uit haha. En daarna was John aan de beurt.. We gingen paardrijden!! Ik heb helaas moeten beloven dat ik de foto's niet openbaar maak, maar hij vond het wel erg leuk! Daarna mocht ik nog even en gingen we op tijd naar huis. :) 's middags hebben we lekker serie gekeken en 's avonds heel lekker chinees gehaald! Het was veel te veel dus op dinsdag hebben we dat ook gegeten. Op dinsdag hebben we Koen meegenomen en zijn we naar Porto Marie gegaan. Onderweg kwamen we langs de zoutpannen en zagen we een grote groep flamingo's, gaaf! Daarna bij Porto Marie waren de jongens heerlijk aan het voetballen en gooien met de bal en aan het zwemmen.. Heerlijk!! John is best wel actief maar ik vind het veeeel lekkerder om gewoon in het zonnetje te liggen met een boek, dus het was echt een fijne middag. 'S avonds naar The Alley, een leuke avond en het werd iets te laat..
Op woensdag gingen Myron, John en ik naar westpunt.. Alle drie hadden we wel last van een beetje een kater en moeheid maar toen we eenmaal bij het eerste strandje waren, was het weer goed. :) We hebben die dag meerdere stranden bezocht, dit was echt leuk en dit is iets wat je normaal niet doet! Het is ook een flinke rit vandaar dat je deze kant niet vaak op gaat. We zijn op één strandje twee uur gebleven en daarna zijn we naar Shete Boka geweest. Dit is een natuurpark waar op spectaculaire wijze het water op de rotsen botst. Hierna waren we best wel gesloopt en gingen we naar huis.. Even snel een hapje gegeten en daarna gingen John en ik naar de bios! Dat is hier wel een beetje anders, zo kun je bijvoorbeeld gewoon hot dogs of pizzaslices bestellen.. Ik vond de film Unfriended wel leuk, John vond hem daarentegen stom haha. Ach we hebben een leuke avond gehad en daar draait het om..

De volgende dag werd ik wakker met rugpijn.. Ik dacht dat het kwam van het slapen op het matras op de grond, maar toen ik aan het werk was, werd de pijn steeds erger.. Ik had sinds maandag symptomen van blaasontsteking en ik was nog niet naar de dokter geweest, dus ik was erg bang voor een nierbekkenontsteking.. Toen ik thuis kwam, kon ik niet eens meer traplopen dus we zijn snel naar het laatste halfuurtje van het spreekuur geweest.. Gelukkig had ik geen nierbekkenontsteking en kon ik daarna antibiotica ophalen.. Eenmaal thuis heeft John me een paar keer gemasseerd want ik had nog steeds veel pijn.. 's Avonds ging het weer redelijk en kon ik naar een restaurantje in onze straat lopen om daar maar een hapje te eten.. De volgende ochtend ging de wekker vroeg! We gingen de christoffelberg beklimmen en hoe later op de ochtend hoe warmer.. Dus stonden we om half 8 bij het park.. Na een klim van ruim een uur, kwam we bij de top aan! Het was echt een zware klim maar het uitzicht was het waard.. Alleen moest je daarna weer naar beneden.. Weer klimmen over rotsen, loszittende steentjes en gladde stukjes. Ik ben dan ook 3x onderuit gegaan haha, maar goed.. Na deze klim was het tijd voor de verrassing!! John wist dat ik een verrassing had en het heeft me veel moeite gekost om het voor me te houden, maar het is gelukt.. Ik had een appartementje gehuurd voor 3 nachtjes! Dus toen zijn John en ik snel alles gaan verhuizen, boodschappen gaan doen en even het zwembad in gedoken. :) daarna hadden we afgesproken met Myron om fajitas te eten bij De Buren. We zijn nog even naar de pontjesbrug gelopen en net op dat moment ging hij open.. Stonden we op de brug terwijl hij open was! Heel cool haha. Eenmaal aan land gingen we weer naar huis.. We hebben heerlijk serie gekeken op ons heerlijk 2persoons bed met airco en zijn toen tijdens een aflevering heel knullig in slaap gevallen om half 11 hahaha.. Kwam natuurlijk ook door de vroege klim.

De volgende ochtend werden we om half 8 al wakker, voor het eerst in tijden dat ik uitgerust wakker werd! Eerst een duik genomen in het zwembad en daarna een heerlijk ontbijtje gehad.. John en ik besloten om die dag lekker thuis te blijven, dus we hebben lekker tapas gehad en zijn af en toe het zwembad in gedoken en daarna lekker serie kijken. :) een heerlijke chilldag! Daarna gingen we naar Pincho Garden want we wilden wel uit eten voor ons 6-jarig jubileum! Niet te geloven dat we alweer zo lang samen zijn.. En nog steeds gaat het echt heel goed. Ben ook blij dat John me gesteund heeft toen ik naar Curaçao ging, ondanks dat het voor hem natuurlijk niet zo leuk is. Ben heel blij met John!
Dus we zijn een lekker hapje gaan eten, het was lekker eten en erg gezellig. Hebben nog bij de avondwinkel nog wat hapjes gehaald en voor de rest niet zoveel gedaan. :) De volgende dag moesten we wisselen van appartement en daardoor heb ik Eva niet uit kunnen zwaaien helaas.. Dus zijn we maar thuis gebleven en hebben we 's avonds lekker BBQ express gehaald bij een truckipan! Super lekker gegeten.. De volgende dag moesten we helaas weer naar huis.. We zijn toen nog even gaan shoppen maar het was niet zo succesvol. Die avond hebben we thuis gegeten, ik heb namelijk hier een nieuw pastarecept geleerd en die wilde ik graag met John eten.. En toen was het zover. Onze laatste avond.. Het was wel even slikken toen we gingen slapen.. De volgende ochtend hebben we heerlijk samen uitgeslapen. We zijn gaan lunchen bij de Plasa Bieu, hier heb je allemaal tentjes met local eten! Heerlijk gegeten en daarna nog door de stad geslenterd.. Een hapje gegeten bij Burger King en de koffer ingepakt en daarna was het zover.. Het afscheid nemen. De vorige keer in NL had ik niet heel zwaar want toen ging echt een avontuur tegemoet. Maar nu John hier weg ging. Was het wel even slikken (of nouja, meer echt huilen haha). Toen John die trap op ging was het zo moeilijk.. Toen ik thuis kwam, voelde ik me even zo leeg. Mijn maatje was er niet meer. De volgende dag had ik ook een rouwdagje en is Myron 's avonds met me mee gegaan naar Pitch Perfect 2! Dat was echt even een oppeppertje, gelukkig. :)

Dit was het eerste deel! Zometeen post ik deel 2!