Genieten en dan toch afscheid!

10 juli 2015 - Willemstad, Nederlandse Antillen

Bon wiekent dushi!!

Na de heerlijke relaxte dag bij Saint Tropez, brak de werkweek weer aan! Omdat Myron geen stage meer had en geen zin had om de hele ochtend op mij te wachten, ging ze mee naar werk. Leonie was helaas ziek, maar het was leuk dat Myron mee was! Heb haar alles kunnen laten zien en we hebben samen hard gewerkt.. Myron wilde heel graag paardrijden (dit heeft ze in NL heel lang gedaan), dus gingen we paardrijden. Ik had er alle vertrouwen in want het ging heel goed met Warrior. Het was even lastig met hem opzadelen, hij was een beetje onrustig. Toen ik opstapte wilde hij er meteen vandoor gaan. Nu kan ik alleen nog maar op staptempo lopen dus dat ging 'm natuurlijk niet worden. Myron hield m vast en we gingen verder. We liepen langs een weiland met daarin 2 paarden. 1 daarvan is een veulen. Warrior kent hun hartstikke goed, dus ik voorzag geen problemen. Warrior leek weer goed te luisteren dus ik zei tegen Myron dat ze hem niet meer vast hoefde te houden. Leonie hoefde hem immers ook niet meer vast te houden als ik er op reed. Dat was even een verkeerd moment.. Op datzelfde moment begon de veulen te rennen, waarna het andere paard ook ging. Warrior dacht leuk! Dat wil/kan ik ook! Maar daar was ik het dus niet mee eens haha en ik vloog er af! Warrior rende ondertussen leuk door en Myron wist niet welke kant ze nou op moest. Ik zei tegen haar dat ze Warrior maar moest halen. Ik was dus gevallen op een harde ondergrond vol kleine steentjes, niet echt handig.. M'n hele arm was geschaafd en ik was erg hard gevallen op m'n kont en stuitje deed erg pijn. Samen met Myron en Warrior terug gelopen en Myron zag toch maar even af van het paardrijd plan. Ik liet de schaafwond aan m'n cliënten zien en toen kwam Grandi heel lief met aloë vera aanzetten. Dit groeit namelijk gewoon bij ons in de tuin dus het was echt vers. Dat erop gesmeerd (het stinkt wel ontzettend) en lekker laten rusten. Ben uiteindelijk maar gaan slapen van de pijn. De volgende dag werd ik uiteindelijk alsnog helemaal stijf en pijnlijk wakker. Ben toch naar werk gegaan met Myron en dat was uiteindelijk wel prettig! De beweging deed me goed en Myron kon paardrijden want Leonie was er weer. :)
Daarna reden Myron en ik naar de supermarkt, waar iemand tegen ons zei dat ik m'n band moest oppompen. Bleek er een scheur in te zitten.. M'n verhuurder gebeld en die stuurde me naar een garage. Daar duurde het nog even maar is uiteindelijk toch m'n band verwisseld.. Daarna lekker gechillt. :)

Op woensdag was het relaxdag! Samen met Myron heeerlijk naar Mambo Beach geweest, het was wel even lastig qua pijn maar het was wel even lekker relaxen. De volgende dag gingen we weer samen werken en ben ik 's avonds gezellig naar Lennert geweest. Hebben samen met de kinderen lekker weer groentelasagne gegeten!! Hele leuke en gezellige avond gehad. De volgende dag weer werken met Myron en zijn 's avonds met de groep lekker naar Pincho Garden geweest! Heerlijk uit eten :). De dag erna moest ik werken, heb even kort en snel gewerkt en daarna gingen Myron en ik op tijd naar Saint Tropez. Laat in de middag gingen we weer huisgenootjes wegbrengen naar Hato, het vliegveld! We zijn nog even naar Zanzibar geweest en ik hoefde een keer niet te bobben, heerlijk!!
Op zondag besloten we met de meiden om een meidendagje te hebben bij Porto Marie. Heerlijke rustige dag gehad, in de zon gelegen en boekje lezen :)

Op maandag weer gewerkt en 's middags bezig geweest met m'n stageplan.. Het vorderde niet echt, want ik kon maar typen met 1 hand dus het ging echt tergend traag... Heb t uiteindelijk net op tijd ingeleverd en nu hopen op goedkeuring.
Op dinsdag weer gewerkt en is Myron meegegaan en heeft ze paardgereden! Zag er super vet uit. :) Ik heb er ook even op gezeten! Ik was nog wel bang maar ik weet dat Warrior niet vervelend wilde zijn. Warrior & Imala zijn renpaarden (Imala is ook zeer bekend in de paardrijwereld) die verwaarloosd en sterk vermagerd bij ons kwamen.. Warrior is sterk verbeterd en waar hij eerst met een slakkentempo liep, wil hij nu steeds sneller en harder. Hij vindt dit ontzettend leuk en ook echt lekker en hij mag ook heerlijk hard bij Leonie & Joyce.. Maar dat kan niet bij mij haha en dat had hij niet door. Vond het dus wel eng maar wel leuk om er weer op te zitten!
Op woensdag gingen Myron en ik eerst 'even' naar Arke om Myron alvast in te checken en een stoel te reserveren. Hebben daar 1,5 uur gezeten voor iets wat in 5 minuten klaar was haha.. Echt heerlijk Antilliaans. Daarna nog lekker paardgereden, tenminste Myron dan. Voor mij was het nog te pijnlijk. 's Middags gingen we lekker souvenirs kopen en een batido halen! Dat is een smoothie, gemaakt van vers fruit, melk en evt suiker. In Punda staat een superlekkere en daar betaal je voor een grote batido maar 5 gulden. :) Meteen je fruit binnen voor de dag. Daarna heb ik Fleur naar Hato gebracht, want zij ging naar Aruba en daarna nog de paarden gevoerd. 's Avonds hebben we heerlijk chili con carne gegeten bij Wilhelmina, super gezellig! Thuis hebben we lekker een fles wijn (of twee hihi) opengetrokken en samen met een (nuchter) huisgenootje 2 huisgenootjes opgehaald die van Aruba kwamen. Toen we thuiskwamen leek het mij nog leuk om even naar de buurman te gaan en daar nog een biertje drinken.. Met als resultaat dat ik rond half 4 m'n bed inrolde en 3 uur later m'n wekker ging mwehh. Een leuke avond gehad maar moest wel weer werken. Korte dag gehad op werk zodat ik nog lekker met Myron voor de laatste keer naar Saint Tropez kon! 's Avonds zijn we lekker uit eten geweest bij Il Forno.. Toen we richting de Starbucks reden, werden we een beetje achtervolgd door een auto met mannen.. Dat was wel een beetje vervelend dus hebben toen een omweg gemaakt om ze af te schudden haha. Heerlijk wat gedronken bij de Starbucks en daarna naar huis gegaan. We moesten nog even tijd doden want Fleur kwam terug uit Aruba en die moesten we ophalen, maar ze had 1,5 uur vertraging. Voordat we naar Hato gingen, moest ik nog even tanken.. En ja hoor wie staan er bij het tankstation... Die auto met mannen!! Myron had zich al omgekleed dus die heeft heel snel getankt en gelukkig hebben ze ons niet herkend. :)

De volgende dag was het dan zo ver.. Afscheid nemen.. Eerst zijn Myron en ik nog even de stad in geweest en hebben we nog lekker gegeten bij Plasa Bieu. Eenmaal op het vliegveld voelde ik me heel somber en leeg. Myron is wel echt een goede vriendin geworden en vaak aan één blik hadden we genoeg. Afscheid nemen was even zwaar en toen ik alleen thuis was, brak ik wel even. De hele avond lekkere jankfilms gekeken dus dat was op zich wel fijn. De rest van het weekend heb ik echt helemaal niks gedaan, alleen maar films gekeken! Was ook wel lekker want de afgelopen paar weken waren echt druk en ik heb weinig dagen vrij gehad. Op maandag en dinsdag heb ik weer lekker gewerkt.
Dinsdags gingen Fleur en ik lekker naar Mambo beach. Zij moest eerst werken ook dus we gingen wat later in de middag. Hebben daarna heerlijk vis gegeten bij Sea Side Terrace en 's avonds sliep ik bij Fleur, dus we hebben lekker een fles wijn opengetrokken en een ontzettende leuke avond gehad. De volgende dag kon ik lekker uitslapen, de kamer was in vergelijking met mijn kamer best wel koel dus heb heerlijk geslapen in een tweepersoons bed! Overdag gingen we naar het strand Zanzi. Ik lag nog maar net en toen leek het net of een blaadje op me viel. Wilde het blaadje wegvegen maar het bleek een wesp te zijn en ik werd gestoken! Auwwww dat doet pijn en de angel zat er nog in. Ik ben dus snel naar de bar gerend en daar hebben ze met een pincet de angel eruit gehaald. M'n vinger werd helemaal dik en rood dus werd ik niet echt vrolijk van.. M'n schaafwond is namelijk (bijna) helemaal genezen en heb ook weinig last meer van m'n stuitje dus was eindelijk niet meer het kneusje haha.. Nou guess again!
's Avonds hebben we lekker Keshi Yena gehad bij de Wilhelmina, die heb ik al een keer eerder gehad met Fleur maar die hebben ze niet standaard op de menukaart. Dus wilde ik wel heel graag het daghapje halen en Fleur gelukkig ook. :) Wederom een hele leuke avond gehad en we hebben veel herinneringen opgehaald van vroeger, dit was echt leuk en hebben veel gelachen!!

Toen wilde ik 's avonds bij Fleur wegrijden, deed m'n rem het voor de tweede keer die week niet.. Ben toen wel naar huis gereden maar was best wel bang. Heb echt superzacht gereden en gekeken hoeveel remtijd ik had met m'n handrem haha, maar het is goed gegaan. De volgende dag m'n autoverhuurder geappt en hij kwam direct kijken op werk. Alles leek in orde dus hij ging even navragen wat het kon zijn. 's Avonds ging ik lekker bij Leonie sushi eten en daar kwam m'n autoverhuurder m'n auto even wisselen. Heb een hele leuke avond gehad bij Leonie!
Vandaag wissel ik waarschijnlijk weer de auto om, blij toe want ik vind deze auto maar niks!!

Op werk gaat het ook nog steeds erg goed!! Ik heb nu 2 cliënten die extra aandacht geef, één daarvan heeft heel erg last van tics en de andere eet alsof hij al jaren honger lijdt.. Ik merk dat het ze rust geeft dat ik ze hierbij help en dat geeft een ontzettend goed gevoel!! Ben hier eigenlijk ook nog lang niet klaar..

En toen was ik alweer bij het einde gekomen van deze blog.. Heb dus weer genoeg meegemaakt en heb me geen moment verveeld! :) Heb nog een paar leuke dingen op de planning staan en ga dus nog lekker genieten! Nog 3 weken..

Weer heel erg bedankt voor het lezen van m'n blog!!
Te otro bia xxxxx